10 orang terkaya Malaysia rugi berbillion

Posted by Irfan Khairi

Baru-baru ni saya baca akhbar The Edge dan artikel yang menarik dan tertarik minat saya menceritakan tentang 10 orang terkaya di malasyia rugi hampir RM20billion (on paper) secara keseluruhan akibat krisis ekonomi sejak beberapa minggu lepas.

Nama-nama termasuk Robert Kuok, Lim Goh Tong Family, Tan Sri Mokhtar Bukhari dan lain-lain…

Bayangkan, 10 orang terkaya Malaysia kerugian RM20billion… BILLION. Bukan million tu!

So, siapa kata kalau ada duit banyak, tiada masalah?
Jadi, bagi kita yang dalam krisis kewangan, beringat-ingat selalu dan bersyukur dengan apa yang ada. Bukan bermaksud takde wang masalah… ada wang pun, masalah lain pun datang juga. Tapi, ia bergantung kepada diri sendiri bagaimana reaksi kita kepada sesuatu masalah.

Tahukah anda Donald Trump pernah rugi & hutang berbillion, kemudian dengan usaha dan bijak melihat peluang, beliau dapat kembali and made billions more? 

Bagi 10 orang terkaya di Malaysia, saya pasti mereka tidak akan duduk diam, tetapi akan cari peluang-peluang lain untuk dapatkan kembali RM20billion tersebut walaupun dalam keadaan krisis ekonomi. Kita bagaimana?

p/s andy181:kalau anda takut rugi baik tak payah fikir tentang duit dalam hidup anda…Orang melayu(segelintir) kalau cerita bak modal dalam bisnes,kecut perut..tapi bab membeli kenderaan RM 60k sanggup redahi lautan api dan berlapar selama 9 tahunnn…hehehe