Jika Risau Sebab Duit


Jika Anda berasa risau, bahkan merasa maha risau kerana sesuatu, misalnya tak cukup duit ke, takut duit yang ada makin kurang ke, atau takut apa yang Anda usahakan langsung fulus takde yang maysuk, jangan layan rasa takut tu.

Jangan biarkan diri Anda dibelenggu rasa risau dan masalah tak cukup duit.

Dalam semua keadaan, kita ada dua pilihan. Jadi, di sini, Anda perlu pilih untuk BUANG rasa risau dan BUANG rasa tertekan sebab takde duit. Sebenarnya rasa risau tu Anda sendiri yang menciptanya.

Let go.

Buat keputusan untuk bekerja keras mencari duit, tanya diri Anda apa lagi usaha yang Anda boleh buat untuk memperolehi duit. Pilih untuk berfikir tentang idea-idea buat duit, baca artikel-atikel dan panduan buat duit.

Dengan bertanya diri sendiri soalan ni banyak kali, ia membuat anda fokus untuk cari duit, bukannya bertangguh dalam usaha cari duit ataupun takut nak cari duit. Saya berikan contoh soalan-soalan yang biasa saya gunakan sejak tahun lalu. Ni dia...

Apa Yang Boleh Aku Buat Untuk Cari Duit?

Apa kepakaran aku? Apa kebolehan aku? Apa skill aku?

Di Mana Aku Boleh Promosikan Kemahiran Aku?

Apa Yang Aku Boleh Gunakan Sekarang Untuk Cari Duit?

Apa Lagi Produk Yang Boleh Aku Jual Sekarang?

Apa Masalah Orang Yang Boleh Aku Selesaikan?

Cemana Aku Nak Enjoy Ngan Kerja Yang Aku Buat Ni?


Mungkin, Anda boleh menjadi tutor part time, cuci kete part time, jual produk kat eBay, penulis freelance part time, buat design eBook part time mahupun jadi affiliate atau pu buat MLM. Full time atau part time terpulang pada diri Anda mengikut kesesuaian masa dan kemampuan tenaga Anda.

Jangan asyik fikir yang Anda ada masalah kurang duit, jangan asyik mengeluh takde duit mahupun risau sebab makin kurang duit.

Mengikut Law Of Attraction, jika kita asyik fikirkan sesuatu, itulah yang akan jadi.

Bila Anda asyik risau sebab tak cukup duit, Law Of Attraction anggap anda mahu masalah tak cukup duit tu datang pada Anda tanpa henti, sebab Anda selalu "layan" rasa risau tak cukup duit. Anda adalah apa yang Anda fikirkan.

Jadi, fikirlah nak tambah duit, fikir tentang idea banyak duit.

Law Of Attraction takkan dapat membeza mahu dan tak mahu, masalah dan yang bukan masalah. Ia juga tak tahu nak membeza baik atau buruknya sesuatu.

Asal Anda fikir benda tu, memang dia akan tarik semua situasi, individu mahupun benda-benda lain yang berkaitan dengan apa yang Anda fikirkan.

Paling penting, tumpukan pada APA YANG ANDA MAHU.

Jika duit yang Anda mahukan, tumpukan fikiran pada duit sepenuhnya, letak matlamat berapa banyak yang Anda mahu, bila Anda mau dan berapa lama tempoh masa yang Anda tetapkan untuk mencapainya, seminggu ke, dua minggu ke, sebulan ke, tiga bulan ke.. terpulang. Contohnya, "aku mahu mencapai untung bersih RM300 dalam masa 7 hari".

Selepas itu, bertindak untuk mencapai matlamat Anda setelah Anda menulisnya. Lihat pada matlamat yang ditulis tu beberapa kali dalam sehari, kalau boleh baca berkali-kali.

Sabar dalam berusaha dan usah risau ia menjadi ke tidak.

Usahakan saja. Beranikan diri Anda untuk gagal.

Sebagai penyelesaian, bayangkan duit tu datang pada Anda dan katakan dalam hati ia milik Anda. Katakan juga pada diri sendiri, Anda seorang yang berduit. Bayangkan diri Anda cukup segalanya.

Ini satu "trick" untuk menipu minda agar ia dapat "menarik" duit datang pada Anda.

Jangan pula meluat dan cemburu tengok orang lain yang banyak duit. Ini bahaya.

Buang semua kerisauan, keraguan dah ke"susahatian" yang semakin bersarang dalam minda Anda. Yakin Anda akan bertemu dengan peluang-peluang untuk menjana duit dan peluang untuk menambahkan cash money yang sedia ada.

Selepas itu, ucapkan syukur seolah-olah duit yang Anda mahukan tu dah ada sekarang. Bayangkan ia sudah berada di tapak tangan Anda dan Anda pula enjoy gembira bila menerimanya.

Hadirkan rupa duit tu dalam minda sedetail yang mungkin, kaler dia, bentuk dia, bau dia, (sudah tentu beserta dengan jumlahnya) dan bayangkan Anda sedang mengocaknya dengan penuh girang.

Saya tahu ini semua impossible bagi diri Anda, tetapi tidak bagi diri saya, kerana saya dah pernah guna cara ni dan saya dah melaluinya. Kini, giliran Anda pula.

Pesanan saya, buang semua keraguan, susah hati, gusar, gundah gulana dan yang sewaktu dengannya. Relaks dan bertenang, setenang-tenangnya. Peluang akan muncul tiba-tiba di mana jua.

Idea juga akan muncul tiba-tiba tidak kira di mana Anda berada. Sediakan pen dan buku nota kecil, kita takkan ingat lagi idea yang muncul tetiba.

Mungkin Anda terlihat sesuatu, ia menjadi pencetus idea, sebab itu latih diri untuk membawa pen dan kertas. Jangan yakin sangat Anda akan ingat idea tu.

Selepas itu jangan berenti berusaha mengejar matlamat Anda.

Bertindak untuk merubah hidup Anda hari ini juga.


 

Thanks for shueqry