Cerita Saya : Lim Goh Tong


 

Emm..kalau anda baca buku " Cerita Saya oleh Lim Goh Tong" ada menyebut banyak tentang diri beliau termasuk yang dikatakan melalui artikel tersebut.

Anda boleh dapatkan buku tersebut di kedai2 buku mcm Popular. Saya pun baru beli minggu lepas..belum habis baca lagi


 

??Tan Sri berpesan, untuk berjaya dalam hidup dan perniagaan, kita mesti merendah diri, bersopan santun dan menghormati orang lain, menepati masa atau tiba 10 minit lebih awal dari masa yang dijanjikan, jangan sesekali membatalkan temu janji, berdisiplin, bangun awal dan tidur lambat.

??Sentiasa bawa kertas untuk merekod sebarang perkara yang datang dalam fikiran, mencatat segera sebarang idea yang datang, bertindak segera dan memberi reaksi tepat pada waktunya.

??Selain itu, kita mesti percaya dan yakin pada diri, jika anda percayakan sesuatu, teruskan, jangan fikir negatif, dalam perniagaan - lakukan secara berperingkat walaupun perlahan - asalkan ia tindakan tepat, elakkan diri daripada bersikap tikam belakang dan jangan mencari musuh.

??Jangan sesekali membuat helah kerana tidak ada jalan pintas untuk berjaya, kerja keras dan selalu berminat dengan apa yang dikerjakan, perlu tahu apa yang dilakukan dan sentiasa sedar diri, selalu ada kepercayaan kepada mereka yang berada di sekeliling dan yang terakhir, percaya kepada tuhan dan selalu minta keberkatan daripadanya,? kata beliau.

p/s : Tolong pulangkan buku "Cerita Saya" wahai rakanku yg disayangi…Dah 3 buah buku dibeli tapi semuanya dipinjam dan di buat harta sendiri……..Beli sport Rim kereta boleh sampai RM3k tapi harga sebuah buku tak sampai RM50 sebuah .Bab beli buku banyak berkira……….nak dapat ilmu pun susah…..Menghabiskan duit senang pulak,itu belum lagi bab cari duit lebih..hhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhhhhhhhhhhhhh